Dieta low FODMAP

wpis w: Porady zdrowotne | 0

Low FODMAP to angielski termin określający jeden z najpowszechniejszych na chwilę obecną programów żywieniowych bazujących na ograniczaniu kaloryczności potraw. Jest to bardzo zdrowe bo nie wyniszczające organizmu redukowanie zbędnych kilogramów. Na czym się opiera dowiesz się z dalszych fragmentów.
Zacznijmy od tego, że lod fodmap z założenia nie miało na celu przyczynienie się do zmniejszania obwodu w pasie, a jednak po części taki efekt przynosi. Jest to natomiast specjalistyczny program żywieniowy, który został opracowany przez ekspertów w dziedzinie żywienia specjalnie po to, aby ulżyć w dyskomforcie na co dzień odczuwanym przez osoby zmagające się z przypadłością zespołu jelita drażliwego.

Co zatem można jeść, a na co nie powinniśmy dać się skusić? Otóż jest to doskonały program jadłospisowy dla pacjentów leczących się na IBS, a więc Irritable bowel syndrome, czyli zespół jelita drażliwego, który atakuje układ pokarmowy. To schorzenie jest dziś szeroko występujące, a jego najważniejsze i najczęstsze zarazem objawy to bóle brzucha, problemy z wypróżnianiem, przewlekłe i ostre bóle brzucha. Powodem IBS jest niewłaściwa dieta, duża presja i stres, nieprawidłowe bakterie w jelicie.
Zasady tej diety to z kolei eliminowanie fermentujących oligo czyli monosacharydów i polioli. Jest to bardzo ważne, żeby tak komponować system żywienia, aby wystąpiły w codziennym jadłospisie fruktany, laktoza, fruktoza, a jeśli już jakiś cukier, to sztucznego pochodzenia- mannitol, ksylitol czy sorbitol.
Artykuł dzięki: